Kuluttajien terveysajattelu ja sairauksia ehkäisevien terveysvaikutteisten tuotteiden, super foodien, kysyntä on kasvussa myös Suomessa. Maailamalla super foodit ovat nousemassa megartendiksi. Esimerkiksi Kiinassa on keskitytty erityisesti marjojen jatkojalostukseen, ja uusien marjatuotteiden määtä on kasvanut vuoden 2005 noin 60 tuotteesta yli 180 tuotteeseen.

Pohjoismaiset luonnonkosmetiikamarkkinat ovat kaksinkertaistuneet vuodesta 2008 vuoteen 2014. Tuotteisiin liittyviä avainsanoja ovat mm. puhtaus, terveys, kestävä kehitys, vapaa jostakin, tarinan kerronta, ekologisuus.

Työpaketissa kartoitetaan luonnontuotteiden kysyntää maailmalla sekä arvioidaan, millaisia uusia tuotteita voitaisiin kehittää pohjoismaisista, puhtaista raaka-aineista.




   
Seuraa meitä somessa: